Vi strävar efter att ge dig som kund en trygg och smidig upplevelse när du handlar hos oss. Nedan hittar du våra villkor för köp och leverans. Genom att genomföra en beställning godkänner du dessa villkor.

Priser inom Sverige

Alla priser är angivna i svenska kronor (SEK) och inkluderar moms (för närvarande 12 % på livsmedel). Priserna uppdateras kontinuerligt och det är de priser som visas i vår webbshop vid köptillfället som gäller.

Priser internationellt

Alla priser är angivna i landets egna valuta och inkluderar moms. Priserna som visas i vår webbshop vid köptillfället är de som gäller.

Orderbekräftelse

En orderbekräftelse skickas till den e-postadress du angivit vid beställning. Kontrollera att alla uppgifter i bekräftelsen är korrekta och kontakta oss om något behöver ändras.

Betalningsvillkor

Vi erbjuder betalning via Klarna. Om du är ett företag och önskar betala mot faktura måste ett giltigt organisationsnummer uppges vid beställning. Vi förbehåller oss rätten att neka fakturering om vi bedömer att företaget inte är kreditvärdigt.

Leverans inom Sverige

  • Leveranstid: Normalt inom 1-4 arbetsdagar efter beställning, om inget annat anges vid produkten.
  • Fraktkostnad: För beställningar under 499 kr tillkommer en fraktavgift som kostar 69 kr
  • Leveransen skickas till närmsta DHL postombud

Leverans inom EU

  • Leveranstid: Normalt inom 5-7 arbetsdagar efter beställning, om inget annat anges vid produkten.
  • Fraktkostnad: För beställningar under 499 kr tillkommer en fraktavgift på 119kr (kan variera)

Leverans utanför EU

Vid leverans utanför EU kan extra tullavgifter, skatter och/eller moms tillkomma vid ankomsten till destinationslandet. Dessa avgifter är inte inkluderade i produktpriset eller fraktkostnaden och är kundens ansvar att betala. Kontrollera ditt lands tullregler innan du genomför ditt köp för att undvika oväntade kostnader.

Om du väljer att inte betala dessa avgifter eller inte hämtar ut ditt paket kommer ingen återbetalning för produkt eller frakt att ske.

Ej uthämtade paket

Om ett paket inte hämtas ut hos valt utlämningsställe inom 7 kalenderdagar returneras det till oss. Du som kund debiteras då 99 kr för att täcka hanterings- och administrativa kostnader samt fraktkostnader.

Lagerstatus

Alla varor i webbshoppen finns normalt i lager. Vid eventuell slutförsäljning kontaktas du via e-post med information om när produkten förväntas finnas tillgänglig igen. Du kan då välja att vänta, få delar av ordern levererad eller avbryta köpet.

Bedrägeri och urkundsförfalskning

Alla försök till bedrägeri, falska beställningar eller missbruk polisanmäls omedelbart. Vi sparar teknisk information som kan vara av vikt vid en utredning.

Returer och reklamationer

Vi vill att du ska vara 100 % nöjd med ditt köp. Om du får en defekt vara eller om produkten inte motsvarar dina förväntningar, kontakta oss på info@miraschokladverkstad.se. Uppge ordernummer, vilka varor det gäller och en beskrivning av problemet. Returnera varan i originalförpackning. Vi skickar en returetikett och hanterar återbetalning eller ersättning efter mottagen retur.

Returer utan godkänd anledning accepteras inte.

Ångerrätt och bytesrätt

Ångerrätt och bytesrätt gäller inte livsmedel enligt lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler (2005:59), 11 § stycke 3-4.

Kontaktuppgifter

  • E-post: info@miraschokladverkstad.se
  • Adress: Gunn Wållgrens gata 7, Göteborg